Eldprov

Mitt första eldprov är avklarat, och det gick rätt så fint faktiskt.
Satt och tittade på Robin och Robertos paninisar och sallad på Cactuz som såg oerhört gott ut. Magen knorrade trots att det inte alls var dags för "mat". Men jag överlevde!
Jag överlevde även filmkväll till halv 6 på morgonen hemma hos Robin! Gick upp och åt vid 8, sen sängen igen till 12 och nästa måltid =P Då vaknade de båda som tur var till liv och vi spelade super mario på Wii. Skoj skoj! Jag vill ha ett eget ^^ Hoppas jag kan spela lite mer nån dag. Lustigt att sånt där alltid krockar med livet. ;P När jag för en gångs skull hittat nåt jag vill göra på tor-fre så ska jag jobba då ;D

Men det är så frikkin awesome att jag ska jobba tor-fre på Kyrkbyns VC ute på Hisingen, där jag fick hoppa in denna veckan eftersom alla deras läkaresekreterare var sjuka. Det ligger en tjänst ute där, frågan är om jag kanske kan lura till mig den. Jag har dock sökt 2 jobb mycket närmare hemma, 1 som t o m delvis är i UA som jag alldeles förfärligt mycket hellre vill ha. Men! Man ska inte vara kräsen. Det finns nåt som heter uppsägning om det skulle vilja sig så väl.

Vet ni, idag är det 7:e dagen på min diet. Vilket innebär att jag snart har klarat av första veckan. Bara 11 kvar innan avtrappningen börjar. Jag är stolt över mig själv! Inte ens när mitt blodsocker sjunkit så att jag har skakat har jag targit något annat än druvsocker och pulversoppa. Jag har räknat mina påsar och det verkar som att jag klarar mig tills de futtiga pengarna från lönen kommer nu. Vilket innebär att jag kanske t o m klarar ekonomin något sånär! Bara det där dumma CSN-lånet som ligger och petar mig i sidan. 655 kr ska de ha nu, den siste februari. Men men, jaja, så är det. Ingenting jag kan göra något åt.

Igår kollade vi på 3 filmer.
Due date var.. Okej. Den hade helt klart sina fantastiskt roliga stunder, men var väldigt ofta lite väl pinsam för min smak. Lite så där att det gör ont i en när man tittar på det. Men vad förväntar man sig av Zach Galifianakis?
Robert Downer Jr var faktiskt riktigt bra, jag har inte tyckt varken bu eller bä om honom innan, men han överraskade mig här. =)

Salem's lot. Ja.. Heh. Vampyrfilm av baserad på bok av Stephen King. Den var.. Lång. Nästan 3 timmar. Jag skulle inte se om den. Ni som känner mig vet kanske på ett ungefär vad det innebär. =P

Terminator Salvation var klart godkänd. Lite väl förutsägbar vissa gånger. Jag försöker oftast undvika att tänka länge än jag ser då det förstör upplevelsen för mig. Men här var det lite som att jag fick det slängt i ansiktet, gick inte att undvika att veta vad som skulle hända. Men annars gillade jag den, väldigt skönt att se att Terminatorserien kom igen efter tredjeförsöksfiaskot.. Sam Worthington var definitivt kvällens ögongodis! ^^ Och jag uppskattade de nostalgiska bitarna de återanvänt från andra filmen. =)

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0