Last.. apprentice.

Igår kollade jag och Per på 2 filmer och det var väldans tur att jag inte hade några förväntningar på någon av dem.. Så.. inte roligt det var.

Trollkarlens lärling har jag inte hört något speciellt gott om, men den var.. ganska poänglös. Jag fick inte någon känsla för någon av karaktärerna. Det var inte spännande och jag är inte direkt nyfiken på vad som händer sedan, trots att filmen är upplagd för en uppföljare. Mjä. Inget att rekommendera där.

The last airbender var som en enda stor introduktion till kommande filmer. Den var snyggt gjord och avatarens flyggrej var fruktansvärt fulsöt. Jackson Rathbone är alltid trevlig att titta på, precis som Dev Patel är fin ända sedan Slumdog Millionaire (vilket är en Otroligt bra film och måste ses!), men annars. Mja. Ljummet betyg där också. Kanske något bättre än Trollkarlens lärling, men inte mer än så. Får hoppas på bättre uppföljare helt enkelt, för det finns en story där som kan bli riktigt bra, bara de tänker lika mycket på storyn som specialeffekterna.

Det finns ju som alltid väldigt många filmer på gång att se. I am number four är jag ganska nyfiken på. Den hade precis premiär i staterna.
Transformers; Dark of the moon, vill jag givetvis se. Kommer i juli någon gång.
Pirates of the caribbean; On stranger tides är ju också på väg. Kommer i maj, har jag för mig. Hoppas den är välgjord och går i samma anda som de tidigare filmerna.

En liten fågel viskade i mitt öra att National Treasure ska få ännu en uppföljare men att manuset ännu håller på att skrivas. Här är i alla fall en som innerligt hoppas att det kommer bli en trea!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0