S-s-k-k-ka-k-k-ki-g-g-g

Här sitter jag på fredag eftermiddag, en halvtimme innan jag slutar med hypoglykemi (känning aka lågt blodsocker). Den här känslan är något bland det värsta jag vet. Det är en känsla av en obeskrivlig hunger. Och söta saker är det som gör att den fösvinner snabbast. Men får jag äta söta saker? Nope. Jag får äta druvsocker (Dextrosol), vänta c:a 10 minuter och sedan äta något matigt.
"Lyckligtvis" har jag, sedan jag började med pulverdieten, i regel fått mina känningar strax innan det är dags att ta en shake. Men det är fortfarande ohyggligt jobbigt! Speciellt när jag vet att det finns en Paradisask ungefär 30 meter från min mun. Men nej! Nu ska jag bara vänta ett par minuter till, sen ska jag äta. Kl 16.00 är det dags för middagsshake. Ha! Vad roligt det låter. ^^
Jag ska banne mig inte ge upp nu! Jag har faktiskt minskat lite i vikt, men jag tänker inte säga mer förrän jag får väga mig på sjukhuset på torsdag så att jag har samma våg och samma förutsättningar. Det är inte roligt när vågen hemma visar mindre än den där. Det blir en sån besvikelse. Så nej! Ni får hålla er lite till ;P
Nu ska jag sörpla och sen bär det av in till stan innan hemresa!

Trevlig helg!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0