Game of Thrones



Jag har precis, för typ 3 minuter sedan, sett sista avsnittet på första säsongen av Game of Thrones.
It is so freakkin awesome! I absolutely love it! Självklart var slutet världens cliffhanger och jag satt nästan och studsade när eftertexterna började rulla, men det är bara att hålla ut!

För er som inte har en aning om vad jag hyllar här så är det en fantasydramaserie som än så länge bara visats i Amerikat (vad jag vet). Sean Bean har en av huvudrollerna och jag måste säga att jag saknat honom lite i den här typen av roll ända sedan första Sagan om Ringen. Jag är även lite förälskad i flickan med hästen här ovan (Emilia Clarke), eller kanske mer i hennes karaktär. Det är en hel del bekanta ansikten med i serien. Bland annat har vi Lena Headey som ni säkert känner igen från Terminator; The Sarah Connor chronicles. Vi hittar även Peter Dinklage, en sån där man känner igen men aldrig riktigt vet varifrån. Han imponerar faktiskt i den här serien och man får se honom agera mycket mer än tidigare. Och vill man ha ögongodis finns det något för de flesta smaker. Mitt finns i form av Jason Momoa. En riktig liten (läs; stor) munsbit!

Vad ska jag säga mer?
Iväg och titta med er!
Man kan se hela serien på nätet, här!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0