Mitt emellan Vänern och Vättern, rätt långt upp.

Där ligger Älgarås, eller Älg-i-sås för små Malinar som inte kan läsa ordentligt! ;P

Idag har varit en alldeles utmärkt dag. Jag har promenerat ända till Hova (ca 7 km) och gått på Riddarmarknad. Vägen dit var läskig som attan. Landsväg utan någon som helst trottoar med långtradare som kom emot mig i nerförsbacke i säkert 150 km/h! Ja, det var iaf så det kändes. Läskigt stora är de när de kör förbi!
Efter 1½ timmes spankulerande vid marknadsområdet tröttnade jag och satte mig att vänta på skjuts från Ronny eftersom bussen här ute i landsbygden går så där en gång var tredje timme. Om man har tur. Men tro inte att de kommer på jämna tider, nej nej. Helst en kl 11.00, sedan 13.25, och efter det får man vänta till 16.40. (o.0) !
Nåväl.
Hemma hos mamma igen slängde jag i mig en räksallad inköpt dagen innan på Ica i Töreboda. Där har de salladsbuffé varje dag! 9.90 kr/hg och man får plocka vad man vill, det fanns både tonfisk, kyckling, kycklingspett och räkor. HUR bra som helst! Sånt borde de definitivt införa på Willys hemma i Ua.
Efter maten åkte vi till Mariestad. Jag letade bikini samtidigt som mamma var inne hos någon medicinman, men lyckades bara hitta en enda jag gillade. Givetvis fanns den inte alls i rätt storlek, så det får bli till torp när jag kommer hem igen. Håll tummarna!
Ikväll näsan återigen hamnat i min nya vampyrbok. "Dark Lover" är titeln och den läses på engelska. Helt klart godkänd, alltså. Enda anledningen till att jag sitter här och skriver är att bokstäverna började fördubbla sig och jag kände att jag kanske, bara lite grann, behövde en paus. ^^
Nu ska jag tvätta av maskaran och lägga mig i min minisäng (jag har typ 70 cm istället för mina vanliga 160). Om solen är framme imorgon ska jag försöka få lite färg på kroppen och äta hallon i trädgården.


Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0