Sommarnjuterier

Igår blev en sån där härligt spontan och glad dag.
Efter jobbet blev det en varm och lite svettig promenad ner till stan för att möta upp sötnöten Misja vid Lejas. De har någon speciell glass där som jag bestämt skulle smaka på. Åh gud så gott det var! Hallonsorbet med lite lakrits i. Muhuhums!  Lejonet och Björnen hette glassmärket, det är tydligen något GBG-grundat företag.
Med glassen i högsta hugg strosade vi ner längs kungsgatan och tittade på folk och skräpet i stånden. Misjas bror Kim är med i ett riktigt fint band som kort och gott heter "K". De spelade utanför Gallionen och självklart var vi där för support. En cola light på Butlers i spelpausen och tillbaka för andra setet. Jag blev dessutom haffad av en kvinna som tyckte att jag skulle börja ta körkort i hennes nystartade körskola. Ja. Heh. Vi får väl se på det. Någon gång ska jag ju ta ett körkort, men det får bli när jag behöver det. Nu känns det bara som en massa onödiga pengar som det finns så mycket annat skoj att hitta på för.
Anyways..
Efter spelningen var klockan sent (för en trött Lena i alla fall) och hon skulle handla dricka inför helgen på Willys och sedan ta bussen hem. Men på vägen dit kom jag på att bussen inte alls går 20.35 utan 21.05.. Och inne på Willys hade de helt slut på just de 2 drickor jag tänkt köpa. Vad är oddsen?`Bah!
Så nu får jag gå ner idag igen och kolla om det har kommit in nya. Sprite zero och fanta lemon, liksom.

Idag vaknade jag med ett ryck när klockan ringde och min första tanke var "Det är fredag idag!" Haha. Jaja.
Ikväll verkar det som att det barkar ut på staden, förhoppningsvis efter en rejäl förfest hos någon trevlig filur. Hos vem eller med vilka vet jag inte riktigt än. Jag hoppas på att min syssling ska vilja komma hit ikväll. Det var sjukt roligt sist gång!

Idag lyssnar jag på Atreyu - Blow


Visst är det roligt när man sätter sin Mp3spelare på shuffle och inser att man har riktigt jäkla bra musiksmak!
^^

 


Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0