Världen knackar på, så öppna dörrn!

Jag blir så trött.
Och irriterad.
Mest irriterad faktiskt.
Och lite trött.

Om du har ett starkt intresse för något farligt, vi kan ta giftiga djur som exempel (heh), och har horder av dessa boende hemma hos dig, kan du då inte förstå att dina vänner och bekanta kanske helst inte är hemma hos dig då? För min del har det ingenting att göra med dig som person när jag väljer att inte hälsa på dig som har 1258 mördarbin i badrummet. Faktiskt inte. Det är bara det att jag inte gillar mördarbin och jag vill helst inte utsätta mig för risken att bli stungen av ett (eller för all del alla 1258) och  utan väljer hellre att träffa dig ute på stan, hemma hos mig (där det för övrigt är helt fritt från livshotande saker) eller på någon annan plats, i princip helt valfritt.

Med detta förslag på alternativ från min sida, och när du Vet att jag är rädd för dina mördarbin, hur kan du då se det som att "vill du inte träffa mina mördarbin så är det egentligen mig du inte vill träffa"? När jag böjer mig baklänges för att försöka träffa dig och du sitter hemma på din pall med dina mördarbin och inte ens kan tänka dig att komma hem till mig som bor på inte alls långt gångavstånd, vem är det då som inte vill träffa vem?

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0