Fotö i mitt hjärta

Igår fick jag nog av att sitta här hemma alldeles själv och slå svårare och knepigare knutar på mina egna tankar så jag åkte till mormor och morfar på Fotö. Kom fram någon gång runt 16, sen blev det kvällsmat med morföräldrar och mellankusinen Andreas innan jag och kusinen tog en promenad på Hönö. Det var så himlans trevligt att träffa och prata med honom själv! Utan stora släktkalas och sånt. Vi (jag) hittade en superfin plats på ett berg med kanonutsikt och på läsida där vi satte oss och pratade en stund. Efter en stund ringde syssling Daniel och vi mötte upp honom för ytterligare promenerande och tjötande. Jag upptäckte att de två är rätt så lika när jag hamnade bakom dem på den lilla stigen vi gick..


När vi gått runt och var tillbaka där vi mött upp Daniel fastnade vi och pratade tills myggen höll på att äta upp oss. Tillslut gav vi upp och Andreas körde mig tillbaka till mormor och morfars.
Jag somnade som en stock redan halv elva. Det är något med havsluften som gör att jag blir trött första dagen jag är där, men sedan vänder det totalt (förutsatt att jag får ordentligt med sömn, vilken var knepigt i en 80-säng med armgips). I morse vaknade jag först vid 07 och åt frukost i solen, sedan somnade jag om i 1½ timme. Sov så hårt att jag visst dregglade lite på kudden, haha!
När mormor kom tillbaka från gympan (!) följde jag med henne ner till Viviken för årets första dopp. Det var tydligen kallt. ;P Sedan gick hon hem och började förbereda lunchen och jag gick på en långpromenad på Fotö. Det var underbart promenadväder; solsken och lagom vind. Det enda som fattades var sällskap och något annat än långjeans.. När jag väl var tillbaka var det 20 minuter kvar till Andreas skulle komma på sin lunchrast och äta mormors gudomliga kyckling med ris med oss. Glass och jordgubbar blev det dessutom till efterrätt!
Jag tog mängder med bilder på min långpromenad och här får ni se lite vad jag älskar med Fotö på sommaren;


Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0