Öppdattääring

Idag har jag varit på multipla sjukhusbesök! Först fick jag träffa en ortopedsköterska som klippte och lindade om mitt gips (igen!), men nu ska det tydligen sitta lite bättre och är blått och fint. Sedan röntgades jag varpå läkaren (ung, söt och Jättesöt!) berättade för mig att det såg bra ut, frakturen hade bara flyttat sig typ 5 grader, tydligen accepterar de att den flyttar sig upp till 30 grader utan att åtgärda detta. Efter ortopeden sjukskrivit mig på heltid veckan ut och 50% resterande 2 veckor med gips fick jag traska ner till arbetsterapin och träffa en arbetsterapeut som sa att jag varit duktig med mina övningar jag fått på akuten. Hon lade till några extra övningar, som gör mycket mer ont än de andra, vilka jag ska göra typ 5 ggr/dag. Men det är ju för att jag ska ha så mycket rörlighet som möjligt när gipset åker av och för att armen inte ska se ut som en sticka. =P
När jag var klar med allt arm-göra gick jag till willys och handlade ett gäng enportionsrätter (världens tråkigaste mat) att ha tills jag kan laga mat igen.
En kort lasagnelunch hemma (inte särskilt gott) och sedan bussen tillbaka till sjukhuset och ögondoktorn. Synen var finfin, 1,0 på båda ögonen på långt håll och sedan var det i med dropparna och vänta på att pupillerna skulle växa. Mina ögon reagerar väldigt bra på de där dropparna så mina pupiller blev gigantiska ganska fort. Inne hos läkaren var allt fint och till och med bättre än förra gången. Det tog nog en kvart inne hos honom (också ung och ganska söt, men lite för uppenbart arrogant för min smak), sen var jag klar.
Passade på att träffa Per på hans lunch och hade en trevlig pratstund med honom och hans kollega Patrik (?) innan jag strök omkring på stan med mina gigantopupiller och försökte läsa på saker jag inte såg ett dyft av. Tillslut gav jag upp och åkte hem.

Här sitter jag nu med blå arm, svarta ögon och en hög önskan om att få åka till Liseberg imorgon och se Danko Jones on stage!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0