Priest


Ikväll har jag och Per varit och sett Priest på bio.
Okej film, men jag hade lika gärna kunnat se den hemma på min 42". Det var en vampyrjägar-sci-fi-rulle i westernstil. Låter kanske lovande men den levde inte riktigt upp till sin potential; de hade kunnat göra så mycket mer! Skurken lämnade tyvärr mycket att önska, jag tycker det är tråkigt när de kör på säkra kort och väljer skådespelare som man sett i nästan samma roll i flera andra filmer. I det här fallet Karl Urban.
Filmens räddning kommer då i form av Paul Bettany. För mig räddade han hela filmen från ett ganska så platt fall rakt ner i ett hav av klyschor. Han är en riktigt underskattad skådespelare och det är tråkigt att hans talang inte tas tillvara på tillräckligt i filmens värld.

Betyg?

2,5 av 5 änglavingar

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0