Everything changes

Och bara sådär så spelar det inte någon roll längre.
Det finns så mycket viktigare saker att fokusera på än en enfaldig kollega.

Jag vet att du vet att jag älskar dig, finaste syster. Och jag vet att du vet att jag finns här när du behöver mig.
Vi har varandra, du och jag.

--------

På tal om bananer så var jag på intervju idag på Gamlestadens Jourcentral. De söker en sekreterare som kan jobba kvällar och helger. Först och främst måste jag säga att jag aldrig varit på en så trevligt intervju innan. Det var hur bra som helst och jag kände att de gillade mig. Efter att jag frågat de frågor jag hade klurat på till dem så sa verksamhetschefen "Jag har varit chef i 30 år och jag blev imponerad av dina frågor." ! Wiho! Och de sa dessutom rakt ut att de kände sig bekväma med mig och gillade mitt sätt.
Det är en tjänst på c:a 70% med arbete efter 5-veckorsschema. Man arbetar olika mycket under olika veckor, vissa bara 2 dagar, vissa 5 och vissa 3-4 dagar. 2 helger av 5 jobbas det och arbetspassen är c:a 10 timmar långa. Men jag tänker som så, att om man är så pass mycket ledig så borde det inte vara något större problem, eller hur? Dessutom skulle jag få lön som vid en ungefärlig 85%-ig tjänst eftersom det är massa OB. Hon tyckte, som glasyren på kakan, att min förra lön var lite väl låg och sa att det nog skulle kunna komma att höjas lite grann i alla fall. Ha!

Det är nästan så att jag vill ha det här jobbet! ;P

Nackdelarna blir ju så klart de sena och långa arbetsdagarna. Jag skulle vara i Ua 00.55 om jag fick gå så jag hann med sista bussen (23.40). Då går det givetvis ingen nattbuss hem på veckodagarna, men på helgerna.. Ibland skulle jag sluta 22.30, och då är jag (förhoppningsvis) i stan 23.55. Kul det blir när man jobbar 4 dagar i rad. =P Haha. Jaja. De skulle höra av sig någon gång under nästa vecka.

Reflektioner
Pauline

Älskar dig kramar hårt och länge



Hoppas du får det jobbet! Är man ledig några dagar då och då så funkar det det är lite så jag jobbar nu också..



Det verkar ju som ett bra ställe!!

2011-03-15 @ 18:01:31
URL: http://paulinepousars.blogg.se/

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0