Vecka 8

Nu går jag in i vecka 8!
Det låter nästan som om jag skulle vara gravid, haha. Men neeej, det är såklart dieten jag pratar om. Jag var på sjukan här i hemmastaden och kollade mina diabetesvärden och vägde mig och sånt.
JAG HAR GÅTT NER 13 KG! Wahah! I win!
Jag har dessutom ett fantastiskt bra blodtryck på 100/70, använder mindre än hälften så mycket insulin som jag gjorde från "the get-go" och hade lite för bra blodsockervärden, så jag måste nog sänka ytterligare lite på doserna.
Idag har jag dessutom gjort en riktigt hälso- och själsnyttig sak; klippt håret. Det är en sån fantastiskt känsla att komma ut från salongen och känna sig som en hårgudinna! Så snyggt det är, trots att hon bara klippte bort 4-5 cm.

Passande med ett frisörbesök och gudinnekänsla är det verkligen idag då jag ska på intervju i eftermiddag. På ett jobb på Rosenhäll! 75%, så jag får se lite vad lönen ligger på, men ändå! Tänk att få komma så här nära hem! Istället för 105 minuter till jobbet reduceras det till 10 minuter! Helt galet! Gimme gimme gimme!

Oh, oh! Idag fyller världens bästa Pauline år! Hon fick en present i form av ett bildspel komplett med text, bilder och musik från våra år tillsammans i Uddevalla. Jag blev supernöjd med det och hon blev jätteglad! Det är så fantastiskt roligt att få ge bort sådana personliga presenter, när det verkligen märks att det var riktat till just den personen. ^^

Efter intervjun idag ska jag träffa söta lilla Kicki. Det var alldeles för längesedan och nu fyller hon år imorgon så då var det verkligen dags!

Och solen skiner och vindarna är få, det här är en riktigt bra dag!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0