Bad day

Igår hade jag en hemsk dag. Jag kände mig inte värd ett jota, alltig kändes fel och jag kände mig fet som en blåval, ful som en marulk och ja, ungefär lika charmig som ett kylskåp. Det var inte alls roligt. På kvällen när jag skulle gå och lägga mig kom Madonnas "X static process" på och jag började hulka som en annan idiot.
Morgonen gick i samma tecken, jag känner mig inte alls positiv och målade på vattenfast maskara bara för säkerhets skull. Jag vill bara hem. Jag vill gömma mig från allt, radera känslor och kunna unna mig saker utan att få dåligt samvete för det. Jag känner mig ärligt talat som för 4 månader sedan, innan jag började gå ner. Jag är livrädd för att gå upp igen. Det känns som om jag kommer lägga på mig allt igen bara jag äter en bit choklad, en glass eller en extra frukt.
Oron bottnar väl i att jag inte är så superstrikt med min mat nu. Jag äter bra, massor med sallad och inte för mycket pasta osv, men ändå känns det som om jag är världens sämsta om jag tar ett äpple, lite ananas, en banan eller en påse popcorn på kvällen/efter middagen. Jag vet att jag inte borde känna så, men jag gör det none the less.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0