Beautiful weekend!

Vilken helg! Helt klart med på top 10-listan.




Det hela började i fredags med att jag slutade jobbet, åkte ut till torp och hittade ett par svarta kostymbyxor + en Pillis att prata med och få skjuts hem av. Hemma fick jag slänga ihop badkläderna och hoppa ut till bilen med Robin och Mattias i för att åka tillbaka till jobbet och bada i det varma, härliga vattnet. Efter duschen ilade jag upp och bytte om och packade med mig sminkväskan + spriten för att åka hem till Robin och fördricka inför kvällen på Harrys. En sen middag bestående av 2 ostmackor hjälpte inte mycket mot bruset som kom relativt fort och när vi traskade ner några timmar senare var hela världen på tip-top!
Nere på krogen var det 18+ och fullsmockat. Att komma in gick fort, men för att få hänga in jackan fick vi vänta i säkert 20 minuter. Sedan köpte jag och Robin varsin dricka, tappade bort alla andra, blev trötta på trängseln och kände oss gamla på under en kvart skulle jag tro. Så vi gick igen. Satt på en parkbänk innan det blev taxi tillbaka till Skogslyckan. Där fanns det mer att dricka, bra musik att lyssna på och en mycket bekväm madrass att ligga och tjöta på. De andra kom tillbaka någon gång efter tre. Jag ringde taxi en stund efter kl 6 och fick meddelandet att de inte hade någon bil ledig förrän kl 7. Innan dess hann jag och Robin somna i hans säng medan de andra fortsatte i vardagsrummet. Klockan 7-nånting ringde taxi upp och sa till mig att åka med, så det var precis vad jag gjorde, även om det tog emot att gå upp ur sängen igen..

Det var dock tur att jag kom mig hem, för igår åkte jag (lookin' skinny in my new black pants!) och Åsa till Göteborg, åt böff på Jensens med Christine och skrattade sönder oss till Gabriel Iglesias och Martin(!). Det var bland det bästa jag varit med om. Hela dagen var underbar! Vi var båda rejält trötta men det gjorde bara humöret ännu mer lyckligt! Efter showen stog vi i kö för att få träffa mr Fluffy himself en stund men när kön inte rörde på sig på en halvtimme så drog vi hem istället. Vi var bara lyckliga att få ha sett honom, och på så nära håll (rad 3!) !
På bussen hem somnade Åsa så gott, jag slumrade lite men sömnen distraherades av smsande och sånt. Hemma i stan igen fick vi huttrande traska hem till bronx eftersom stadsbussarna är urkassa och aldrig går när man vill. Nåja. På hemmaplan sa vi hejdå, jag gick upp till mig och la ur min nya, fina, xperia ray, la ner ett par centiliter vodka i väskan och gick över till Misja o co som var i fulla vänners lag. Det diskuterades incest, sjöngs disneyklassiker och pussades hejvilt innan jag dog i hennes säng. När jag vaknade igen skulle alla knös ner, 5 st var vi nog, men jag blev såklart superjättekissenödig och orkade inte knö ner mig i mitten efteråt igen. Så hem fick det bli.

Här tänkte jag att det skulle bli en lång, härlig, utvilande sömn.. Men icke då. 4 timmar var allt jag fick. Idag har jag inte riktigt vaknat ännu, och frågan är väl om jag kommer göra det alls.

Ikväll hägrar tvättstugan och mitt gigantiska berg med smutstvätt.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0