Let's do some movies.

Jag har ingen aning om hur många timmar film jag sett på den här helgen. TV:n har gått på högvarv när jag och Robin plöjt igenom timme efter timme både i soffan och sängen. Helgen ansträngning var nog att byta från det ena till det andra.

Vi såg på..
  • Out of Africa
  • Conan the Barbarian
  • Monster House
  • Aliens & Cowboys
  • Fright Night
  • Euro Trip
  • Millennuim-triologin
  • Ungefär en kvart på "Hyenas".
  • och hela säsong 1 av The Walking Dead.
+ lite småprogram här och där.

Out of Africa (Meryl Streep & Robert Redford) är ett vackert drama på 2½ timme som inte blir tråkigt en enda stund. Det tycker jag är fantastiskt bra skådespel och historia. En film man måste se, åtminstone en gång.

Conan the Barbarian (Jason Momoa (*dör lite, fastän han inte var snyggast i den här filmen*)) är ju som bekant en re-make på den gamla rullen med Arnold Schwartzenegger i huvudrollen. Det var en underhållande film, helt klart godkänd. Men..
När filmen var över var det som att "jaha". Den lämnade inget intryck. Det är ingen film jag kommer tänka på eller vilja se igen.

Monster House, animerad barnfilm om ett ondskefullt hus som äter barn som kommer in på dess tomt. Ganska elak för att vara en film för kiddies, men underhållande. Helt okej att glo på när det finns behov för tidsfördriv.

Cowboys & Aliens. Ja. Hehe. Speciell film det där. Lite svårköpt, även för mig som går på det mesta i filmväg. Men Daniel Craig har väldigt vackra armar, så det gick att titta på!

Fright Night (2011). Ärligt talat var jag inte så koncentrerad när denna film var på. Den var uppenbarligen inte intressant nog för att slita mig från wordfeud när det var min tur att lägga. Lite vampyrer, småkids som ska stoppa dem och Colin Farrell.

EuroTrip. Har man inte sett den, så borde man. En av mina favoritkomedier! Ur samma kategori som RoadTrip och BoatTrip, fast bättre.

Millennium-triologin har jag då äntligen fått sett. Jag tyckte filmerna var bra, trots att jag alltid haft svårt för svenska "seriösa" filmer. Så, gott betyg!

Hyenas. Jag tänker inte ens länka den. Det var fruktansvärt. En kvart var för lång tid av mitt liv för att ha sett på något så dåligt. Nu talar vi inte mer om det.

The Walking Dead som alla pratat om det senaste och sagt att man "bara måste se!" har jag nu sett hela (- några sovande minuter här och där) första säsongen på. Jag måste säga att det var bra. Jag ska definitivt fortsätta med säsong 2 snart.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0