Fredagsfilm

I helgen blev ett par filmer på fredagkvällen. Igen.

The mechanic har Jason Statham som huvudrollsinnehavare och ja, man vet väl i princip vad man får när man väljer en film med honom, inte sant? Den här gången var han dock inte så engagerande (som i t ex Crank) och jag kunde lika gärna inte sett filmen som sett den. Ben Foster var faktiskt en välkommet ansikte här. Han gjorde en stor del av filmen sevärd. Men ändå.. Jag har inte tänkt en sekund på den sedan jag såg den och det är ett dåligt betyg i Lena-land.

Betyg: 1½-2 av 5. Inga änglavingar.

Wrecked hade jag kanske lite för höga förväntningar på. Den handlar om en man (Adrien Brody) som vaknar upp med ena benet fastklämt i ett bilvrak mitt i skogen. Han har inget minne av vad som hänt eller vem han är. Enligt vad han hör på den sprakiga radion är den döde mannen i baksätet på bilen en av de bankrånare som under fredagens kupp skjutit en bankkassörska. Filmen handlar om den överlevande mannens kamp, både för sitt liv och med sig själv när han försöker minnas vem han är och vad han gjort.
Visst låter det lovande? Speciellt när man sett (och älskat) filmer som 127 timmar.
Men den här filmen fångade mig inte på samma sett som 127 timmar. Det är klart jag ville att han skulle överleva, men storyn fick mig inte fullkomligt fokuserad. Jag tycker att Adren Brody är det som gör filmen, och annat vore kanske konstigt. Dock är det inte en riktigt så klockren film som jag hade förhoppningar om.

Betyg: 3 av 5 änglavingar.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0