Helgsviter?

Så lördagen spenderades hemma i jakt på kvällsunderhållning.
Åsa skulle kanske ner till Köket och träffa några nya bekanta så jag hängde på henne ner dit vid halv tio. Det var en afton med Irländsk folkmusik och bandet som spelade visade sig innehålla 2 av mina gamla musiklärare från gymnasiet. De var jätteduktiga och musiken var bara att njuta av. Vi fick sällskap av Robin och Sofie och det blev en trevlig kväll i lugnhetens tecken. När jag och Åsa skulle gå var det alldeles för kallt så det fick bli en taxiresa hem. Ibland får man kosta på sig lite lyx!

Igår var det barnvälsignelse för Levi. Han har blivit så stor sedan jag såg honom sist. 4 månader är han nu och har världens sötaste kalufs på hjässan. En kalufs, på riktigt. Iaf vad jag tänker när jag hör det ordet. ^^ Vi började med möte och sånger i Röda stugan med en hel folk och sedan blev det kaffe och jättesmarrig tårta. Efter en stunds mingel fick några speciellt utvalda följa med till en annan lokal och få fläskfilégryta med ris och grönsaker. Hur gott som helst! Efter maten blev det presentöppning och ännu mer kaffe och tårta. En helt härlig dag.
När jag kom hem satt jag och huttrade mig vid datorn en stund och begravde sedan näsan i en bok, den stannade där tills kvällen kom och det var dags att sova. Fick lägga mig under täcket och läsa för det var så kallt hemma.

Idag vaknade jag med halsont och kände mig allmänt krasslig. Nu, 5 timmar senare känns det inte jättemycket bättre. Är ganska frusen och huden är känslig. Har ont i öronen av och till.. Jag överväger starkt om jag ska gå hem tidigare idag och förhoppningsvis må bättre imorgon.

Jag vill inte bli sjuk! Jag vill träna och må bra.
Bajs.

Reflektioner
Pauline

Mysigt med Levi!! Vad söt han var!



Hoppas du kryar på dig min söta Lena!!

Puss och kram

2011-10-10 @ 17:35:45
URL: http://paulinepousars.blogg.se/

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0