First freeze of the season

Idag var det kallt.. Hujedamig! Minusgrader och frostat gräs ville jag inte se än på ett tag. Men det är ju mitt i oktober nu, så vad hade jag väntat mig?

Igår var det också kallt när jag gick oduschad från gymmet hem till Robin. Som tur är fanns det en varm dusch på Skogslyckan också + en väldigt snäll Robin som lagade mat medan jag fick tillbaka normal kroppstemperatur och rent hår. Lövbiff med klyftpotatis, morötter och bea-sås. Fantastiskt gott! Maten följdes upp med andra halvan av första Sagan om Ringen-filmen och genomgång av massor med gamla kort. Tiden bara flög förbi och jag tror vi satt med det i ungefär 1½ timme. ^^

I onsdags. Vad gjorde.., jo! Då fick jag en ofrivillig långpromenad tack vare Robin som tyckte att sällskap från gymmet och hem för att hämta bilen som vi skulle ta till Överby var en bra idé! =P Som tur var sken solen och jackan hängde öppen. På Överby hittade jag ingen jacka. Givetvis. Men 2 munkjackor, en kofta och ett par fodrade höstskor. Jag funderar faktiskt på att ta mina gamla kängor till skomakaren och se om de kan fixa till dem lite. Att slippa köpa nya hade ju varit trevligt..
Igår gav jag upp och beställde en jacka på nätet, jag är inte säker på att den kommer passa men det får vara värt det. Uppenbarligen finns det inte någon jacka till mig i en verklig affär. Så.., cross yo' fingers!

Fredag är det ändå. Jag har en liten fundering på att ta mig till Torp och försöka hitta något snyggt att ha på mig i helgen. Antingen till lördagens utgång eller till morfarfirandet på söndag. 
Nu vill jag shoppa något jag vill ha, inte något jag behöver! ;D

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0