Thank God it's sunday!

Jag är helt slut! En intensiv men härlig helg är snart till ända. Sista timmarna ska spenderas här eller i min kära soffa.

Lördagen började med pianospel och sångligheter här hemma innan duschen kallade. 1 minut efter jag kom ur duschen var det 10 minuter tills bilen mot torp gick. I ilfart gjordes man representabel. Ja, halvt om halvt i alla fall (solen sken så jag hade all anledning att slänga på glajjorna ^^). Ut till Coop och systemet med Mattias och hans mor. Härliga människor. ^^ Snart hem igen med armarna fulla av diverse smaskiga saker inför kvällen. Hemma blev det mer spelande och sedan gjordes aftonmasken. Påklädningen fick bli som den blev efter ungefär 10 olika byten..



Anyway.
Vid 17-tiden gick jag över till kära grannen och hjälpte till med förberedelserna inför kvällen, sedan beställde vi hem kebabsallad till mig och kebab med mos till honom. Min var galet god. Speciellt eftersom jag inte ätit sedan 9-10 på morgonen.. I know, I know; pucko. Nån timme senare eller så kom Robin, Sofie och Mika. Sedan ramlade det in folk lite allt eftersom. Kicki kom in till stan och släppte loss ordentligt. Jag har inte sett henne dansa sedan jag fyllde 23 eller nåt sånt. Lovely, lovely!
Tyvärr hade hon en gräns och sa hejdå ungefär samtidigt som Harrys stängde och vi skulle tillbaka till förfesten och ha efterfest. Jag gick hem ungefär halv fem, trött men glad och nöjd, för att sova de väl behövda 5 timmarna innan det var dags att stiga upp och göra sig iordning för morfars 75-årsfirande.



Min fina morfar fick presentkort på ett nytt trädäck till sin altan och en jättefin handblåst glasskål som han faktiskt själv valt ut. Dagen spenderades på Lökeberg. Deras buffé är inte att skämta om. Går man därifrån utan att ha lagt på sig ungefär 3 kg så har man misslyckats!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0