Paris i bilder


I Paris har de rosa toalettpapper på flygplatsen!


Och på hotel Concorde Montparnasse får man bo själv i sådana här fina rum!


Man kan träffa på galna fransmän på kvällsturer i hotellkvarteren.


Den här typen av affärer fanns det gott om på vissa gator =P


Älska hotellfrukost!


:D


Jag får för mig att statyerna vaktar bron och skjuter ihjäl en med sina laserögon om man försöker korsa den av fel anledning...


En hel hussida med sånt här. Awesome!


Självklart fick vi kollat in Eiffeltornet. Men 15-timmarskön för att komma upp i skrället struntade vi i..


Fransmännen gillar ost. Vi med!


Redo för en kväll i Montmartre.


I Montmartre fanns (förutom fröken Amelie) Sacre Coer, en jättefin kyrka.


Dagen efter gick jag och Mats igenom en jättevacker kyrkogård på vägen till katakomberna.


Där nere kunde man se Paris' grundvatten.


och ungefär 1,7 km med sånt här. Helt otroligt mycket människor som ligger där nere..


Efter katakomberna bar det av till Notre-Dame. Otroligt vacker byggnad. Här orkade vi inte vänta i kön efter en timmes väntan i stekande sol för att komma ner i katakomberna, så vi smet helt enkelt förbi alla. =P


Det lilla dåliga samvete jag hade försvann illa kvickt när jag fick se var som fanns innanför dörrarna. Titta bara på det här taket!


Sanslöst vackert!


.....


Taget från ingången.


Här har vi den "lilla" sidoingången...


Och de små läskiga stenvarelserna som jag inte minns vad de kallas..


Baksidan.


Och takspiran.


Jag blev serverad blom-glass av en söt svensk pojke i en italiensk glassbar. I Paris. Jag menar, vad är oddsen?


Sista morgonen var jag tvungen att smaka på något riktigt franskt; croissant med brie i. Faktiskt riktigt mumsigt! ^^ Kanske inte till frukost iofs..


Sedan var det helt plötsligt dags att ta flyget hem och återvända till vardagen igen.

Men jag säger då det, Paris. Au revoir! På återseende!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0