Filmkväll nr 1868

I vanlig ordning hyrde jag och Per några filmer igår. Vi hann med två av tre, sedan höll jag på att dö av sömnbrist. ^^

Vi började med Red Riding Hood.



Den levde inte alls upp till mina förväntningar. Jag blev inte rädd eller jättenyfiken på vem vargen var. Jag hade överlevt utan att få reda på slutet. Det, för mig, är inte ett gott betyg. Snygga karlar var det faktiskt lite ont om också. Mest pojkvaskrar eller bad-boys-wannabe's. Thank gosh for Billy Burke.

Betyg: 2 svaga änglavingar av 5 möjliga

- - - - - - - - - - - - -

Andra filmen var en ganska trevlig överraskning.



Hesher handlar om en riktigt stinkande elak kille (Joseph Gordon-Levitt) som pga okända omständigheter har bosatt sig i ett byggprojekt. Där blir han avslöjad av T.J, som bor med sin pappa och farmor som försöker hantera att hans mamma nyligen omkommit i en bilolycka. Hesher flyttar utan pardon in till den trasiga familjen och vad som händer därefter får ni se själva. Den är kategoriserad som drama/komedi och det stämmer faktiskt bra, för humor finns det, även om den är svart som synden vissa gånger.

Betyg: 4 av 5 änglavingar. Helt klart värd att se.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0