Måndag - Måne. Monday - Moon. Lundi - Lune.

Idag har jag hunnit med en språngmarsch till tåget vid 9 på morgonen, somnat på tåget till Göteborg, shoppat en grå hoodie på Cubus och en stickad mössa på Lindex, letat halvt ihjäl mig efter en vit, stickad, varm tröja med stoor krage helt utan framgång, ätiot sushi med supergod missosoppa, hälsat på de gamla arbetskamraterna på Brämaregården ute på Hisingen (det är inte klokt att det redan är ett halvår sedan jag slutade där!), åkt spårvagn alldeles för länge till Sahlgrenska och träffat min dietist som är jättenöjd med mig och vi kom superbra överrens om hur vi ska fortsätta härifrån. Jag somnade även på tåget hem och sitter nu i varm tröja och funderar på helgen som kommer samt håller på att ladda upp massor med kort för framkallning! Jag tänkte bara att jag skulle få med Paris-korten också innan jag skickar iväg en beställning.

Saker att göra innan fredag morgon kl 07:
  • Boka tvättid! Mesta möjliga valmöjligheter måste jag ha när det är dags att packa.
  • Skaffa återförslutningsbar, genomskinlig påse för alla produkter som de kan tänkas anse vara flytande.
  • Tömma kameran och ladda batteriet till densamma.
  • Ta ut en del euro så jag inte bara har pengar på kortet.
  • PASSET!
  • Skriva packlista. Jag blir helt förstörd utan packlista.
  • Låna (bästaste, sötaste och goaste) Åsas bagagevåg så bagagevikten håller sig inom gränserna. Ja, på väskan alltså!
  • Insulin, nålar och diverse andra diabetessaker ska vara i toppskick. Bäst för "dem" att jag inte behöver något dumt intyg för detta (det vore väl förvånansvärt löjligt).
  • Passeport!
  • Lära sig lite basic franska fraser, typ; Parlez-vous anglais? =P

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0