Nedräkning, brudtärnor, trolljägare och land av pålar

4,3,2,1

Skum film! Men underhållande och med snyggt upplägg. Handlar om 4 brittiska flickors helg där de hamnar mitt i en stor diamantkupp och vi får följa dem en efter en tills hela historien helt plötsligt blir logisk. 3½ av 5

Bridesmaids

Lite som the hangover, fast med kvinnor. Iaf samma mentalitet, typ. + en dos tjejdrama. Den hade sina stunder, men ja.. Hamnar inte i toppskiktet av komedier jag sett. 2½ av 5

The trollhunter

Haha, ja. Jag vet inte riktigt hur jag ska vare sig kategorisera denna film eller vad jag tycker om den. Underhållande, ja. Spänannde, till viss del. Läskig, inte så mycket. Värd att se? Det tycker jag. Betyg blir ungefär lika lätt att sätta.. Men 3 av 5 är den allt värd. Jag kommer definitivt undra nästa gång jag ser ett träd liggande i skogen. Och bildäck.

Stake Land

Vampyrfilmerna har vi visst inte sett slutet på ännu. I Stake Land har vampyrerna till väldigt stor del tagit över Amerika. I norr, där det är kallare minskar vampyrtätheten fort och någon stans ska New Eden finnas, en plats där människor kan ströva fritt och leva utan skräck. Det är dit våra huvudkaraktärer är på väg i den här filmen. Upplägget (och historien) påminner väldigt mycket om Zombieland. Fast med mer allvar och mindre humor. Jag tyckte ändå den var rätt bra, så 3½ av 5 får det bli.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0