Dåliga omen.

Ibland hatar jag att jag är så lättpåverkad av vad jag hör, ser och läser. Ibland är det givetvis bra, som när man blir på partyhumör eller träningstaggad av musik. Men lika ofta går det åt andra hållet.
Det kan vara slutrepliken i en dramaserie, en låt som associeras med en dålig känsla eller tråkig händelse eller annat. Det är en känsla som sitter kvar alldeles för länge och som lättare fastnar när man är lite trött och livet kanske inte går riktigt som man tänkt sig eller hoppats på. När man väntar på ett besked som kommer att påverka mycket i ens liv eller saknar något man önskar att man hade.
Föga överraskande sitter jag här med just en sådan dålig känsla. Som ett dåligt omen. Som om allt kommer gå åt helvete. Som om jag aldrig kommer få vad jag önskar.
Jag borde gå och lägga mig.
Det är vad jag borde göra..

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0