Hur tänkte de där?

Okej. Chifen kom till mig igår eftermiddag och berättade att han pratat med personalavdelningen. Det visar sig att om jag blir anställd en månad till så kommer jag få tillsvidaretjänst i regionen. (yay!)
Men eftersom den anställning jag får är ett vikariat så är det inte säkert att jag kan vara kvar här med tillsvidareanställning, utan de kanske kan få för sig att flytta på mig om det finns ett större eller längre behov på en annan arbetsplats.
Så ännu en sak kommer och rör till det på arbetsfronten hos mig. Så där lagom till att jag ställt in mig på att arbeta här året ut på 75%. Jag trivs ju, som de flesta vet, väldigt bra på sjukgymnastiken och vill helst av allt få stanna här så länge det är möjligt.

En stund efter jag pratat med chefen ringde jag till personal själv och fick prata med en annan tjej som sa att jag visst skulle få vara kvar här, eventuellt kanske sluta någon månad tidigare, ifall det kom upp något annat, för att inte skapa en mellantid utan arbete. Det är jag helt med på.

Jag menar, för chefens skull så blir det ju bara komplicerat om de anställer mig en månad och sedan kommer personal och flyttar på mig. Det innebär ju att han återigen måste sätta ut en annons och leta ny personal.
Ja vi får se, han skulle prata med dem en gång till för att vara på den säkra sidan.

Tänk om de inte vill anställa mig vidare här pga detta?
o.0

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0