Ja, jag jobbar på det.

Hur dålig som helst har jag blivit på det här med att lämna ut min själ på nätet.
Givetvis har det sina förklaringar med att det händer mycket i mitt liv just nu och jag har lite svårt att se ljusningen som eventuellt finns långt, långt där framme. En olycka kommer sällan ensam, är det inte så?
Sen har vi vädret. Det här äckliga, blöta som faller från himlens gråa och lägger sig som en hinna över hela min vardag.

Så hur har påsken varit?
Full, är väl andra ordet som seglar upp till ytan när jag tänker på påsken i år. Det var drickande både fredag och lördag.
På långfredagen fick jag sällskap av Mattias på några för-förgroggar innan vi gick över till Åsa som fyllde år. Sötskruttan. Sedan mötte vi Misja, Jossan och några till på Köket där K. spelade härligt medryckande musik. Det blev en dans eller två och det var mycket studs i fyllebenen på alla medverkande.
När vi gick till Åsa konstaterade Mattias att han skulle bli den enda korven på festen, varpå jag påpekade att jag ändå är en liten korv. Delvis, i alla fall.
"Lena, du är en prinskorv!"
Misja förfinade det hela härom dagen och prinsesskorv är nu min fulländade titel.

Påskaftonen spenderades till stor del hemma och avslutades med ett långt, härligt samtal med bäste-Per via skype innan Misjaliten körde mig till Skogslyckan. Där var festen i full gång och jag skyndade mig ikapp till resterande medverkandes alkoholnivå. Nästan helt säkert förbi den också. Efterfesten slutade, troligtvis, någon gång vid 9-tiden söndag morgon. Jag minns att jag gick på en buss hemåt strax innan 12. Solen sken. Det gjorde ont lite var stans i kroppen, men mest bultade knoppen. Jag hoppade av i stan och roffade åt mig godis på Willys för både prinsesskorv och fosterland. En äckligt fet och onyttig hamburgare inköptes på Chaplin innan bussen körde mig hem.
Söndagen spenderades i soffläge. Konstant. Jag gick upp och hämtade pizzan jag och Misja beställde på kvällen sedan. Hälsosamt? Jovisst.

Söndag då?
Jo, då var det inte många knop heller. Jag vaknade efter 13 timmars oavbruten sömn, till den tråkigaste himlen mannaögon skådat. Jag minns ärligt talat inte riktigt vad jag gjorde på dagen, men när eftermiddagen kom åkte jag och Misja ut till snäckan och fikade en sväng. Mest för att göra någonting alls. På vägen lyssnade vi på hårdrock.
Hemma igen tog jag hem hela diskografin från både Pain och Rammstein.
Sen spelades de i ljuv harmoni och på hög volym hela kvällen. Härligt när man får ut lite aggressioner via musiken..

Nu är vardagen igång.
Gårdagen var hemsk. Sen solade jag ett par minuter på gymmet, gick hem och fick lite jävlaranamma i mig som gjorde att jag ställde mig och fixade köttfärslimpa, potatismos och brunsås med en stor sallad till. Samtidigt passade jag på att göra en omgång kakor.
Idag vaknade jag trött som fan. Ja. Verkligen. Jag brukar inte svära här, men denna gång är det bannemig befogat. Både inatt och natten till igår har jag sovit jättedåligt. Jag har haft svårt att somna, sovit oroligt och sedan varit i någon sorts ytlig halvsömn en stund innan klockan ringt. Lite mycket som händer kanske? Axlarna är nog snart i höjd med mina öronsnibbar.

Film idag?
I think we'd better, 'cause yesterday way okay but not quite right..

Reflektioner
Pline

Tänker på dig älskade prinsesskorven..

Kramar

2012-04-11 @ 15:58:07
URL: http://paulinepousars.blogg.se/

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0