Like a tumbleweed

Jag har haft seriös bloggtorka det sista, jag vet.
F'låt.

Men nu har det faktiskt hänt något skoj!
Tänka sig!

Jag blev inbjuden på partylarty i Bjursjöstugan i lördags.
Det skulle firas att Hanna och en jag inte känner Martin fyllt 30 år.
Dagen började så fint med att vi inte hade någon skjuts och skulle vara där ute vid 15. Som tur är var Kicki räddare i nöden och körde oss när hon skulle upp till sin mamma och vara hundvakt.
Väl framme var det många "Hej, jag heter.." osv och det var lite trögstartat. Men ett par cider innanför skinnet utan att ha ätit mer än frukost gör susen!
Som tur är var det snart dags att äta grillat, potatissallad, en jättegrönsallad och fetaost. Mmm, fetaost..
Efter maten var bastun lagom varm och go att svettas i, vilket vi var ungefär 12 pers som gjorde. Varav 4 flickor och resten pojkar..
Hehe.
Några hoppade i snön (läs: alla utom jag och Helena) och förfrös sig. Lite snöbollskrig inne i värmen hanns det också med!
Efter det började resten av gästerna droppa in och festen drog igång. Det var en rolig kväll med quiz i Harrysanda, kaffe/mandelvodka (blä) och kaptén. Tiden bara flög iväg och helt plötsligt ringde Robin efter taxi för att ta oss hem till civilisationen. Jag och Virro landade på tureborg någon gång. Har faktiskt ingen aning om när. Halv 4 kanske? Jag blev bjuden på fyllemat och sockerkaka. Däckade ungefär 5 sekunder in i Drive Angry, vaknade ett par minuter senare (då klockan var 06.20) och stapplade hem. Kan inte med ord beskriva hur gött det var att slippa gå utanför porten för att komma hem, bara en trappa till och gå källarvägen var fantastiskt. Speciellt då fötterna höll på att dö i mina fantastiska högklackade stövlar!

Lite mindre fantastiskt kändes det när jag vaknade vid halv 10 och inte kunde somna om. Då blev det frukost och lite tid med fina Benetict Cumberbatch som Sherlock. Jag gillar den serien mer och mer. Nu är säsong 2 färdigtittad (som för övrigt var bättre än säsong 1) och säsong 3 låter vänta på sig.. Pizzan gick jag faktiskt och hämtade från torget och passade på att, utan dåligt samvete, köpa hem lîte (*host*) choklad! Solen sken så starkt att jag fick huvudvärk halvvägs upp till soptunnorna så väl hemma igen åkte gardinerna ihop, persiennen ner och sängen var min närmsta vän resten av söndagen.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0