Needs and wants

Jag behöver en förändring.
Jag kan känna det i hela kroppen. Något annorlunda behöver hända.
Något som ändrar lite på mitt liv.

En flytt ligger närmast i mina tankar.
Två rum och kök. Kan du tänka dig!

Tänk att få ha ett sovrum. Ett rum bara för min säng och kanske (lite) kläder.
Ett rum man kan stänga in sig i, slänga in stöket i om man skulle få oväntat besök, slänga ner saker på golvet i om besöket skulle vara av sån sort. =P
Och ett vardagsrum utan säng i. Har man hört på maken!

Jag går mer och mer i inredningstankar. Får tips och idéer lite varstans ifrån. Nu är jag nästan på det klara med att jag vill ha en (två, tre,fyra?) osynliga bokhyllor. Och höga smala dvd-hyllor till mina filmer. En mörkgrå/svart/mörkt blå soffa med divan på ena eller båda sidorna. I ett bra tyg som är lätt att göra rent, men inte skinn. Jag vill ha vita/ljusgråa väggar och en svart eller mörkt blå/grå fondvägg med något snyggt mönster på, typ slingor.
Jaja, jag vet vad jag menar.

Jag vill måla om mitt piano, fixa till mitt köksbord och stolar, köpa nytt skrivbord från Ikea och massor mer.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0