Teeth out!

Jag säger då det: Har man sneda tänker så kan de åtminstone vara starka och friska.

Idag var jag på tandläkarundersökning. 5 år sedan sist fick jag veta, men ändå hade jag bara ett hål och lite tandsten.
Först fick jag vänta över en halvtimme på att få komma in, sedan tog de 2 bilder och bekräftade hålet och stenen i tänderna, sen fick jag gå hem. Jag var nog inne i undersökningsrummet i 10 minuter. Pissesur var jag efteråt, 600 kr fattigare och med en ny tid i april.
Jag hann gå så långt som till parkeringen vid kyrkogården innan telefonen ringde och sköterskan frågade om jag ville komma tillbaka och fixa hålet på en gång, det var tydligen någon som inte dykt upp på tiden efter min. Jag vände på klacken och fick både hål och tandsten fixat till den ringa summan av 800 pix till.
Klockan halv sju var jag klar och på väg hem, utan tid i april.

Så hur vinda de än må vara så är tänderna i alla fall hela!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0