Fredagsonsdag

Igår var en såndäringa bra dag. Jag började med att jobba (givetvis, vad annars liksom). Sen lyxade jag till det med kebabsallad på lunchen. Jobbar sena passet den här veckan så äter ändå lunch helt i min ensamhet varje dag. Alla andra äter lunch innan mig. Kul! I alla fall. Efter jobbet gick jag hem och svepte över mina golv med dammsugaren och torkade bord. Sedan åt jag en banan samtidigt som jag bytte om till träningskläder, packade väskan och bökade fram min cykel ur förrådet. Svichade ner till gymmet och stressade igenom träningen eftersom jag var sjukt uttråkad och när det gått prick en timme sprang jag ut därifrån. Cyklade hem uppför backen vid Mona Lisas, holy crap så sjukt jobbigt det var i slutet, men jag satt kvar på cykeln och trampade på tills jag var utanför min port. Lite stolt får man väl va? In och duscha, "laga" mat (eller värma en av de 512 matlådor jag fixade förra veckan) och sedan öppnade jag en guinness, för att jag tyckte jag var värd det. Tji fick jag. Det smakade inte alls lika gott som i Dublin. Inte ens i närheten! Nåja. Ringde upp min syssling som jag pratade med i en god halvtimme, han är så härlig och vi har alltid massor att berätta (kanske för att vi hörs nån gång sådär varannan måna, men ändå). Robin ville ha sällskap och jag är inte den som är den så vi gick och handlade lite gott att ta med upp till honom och såg på nån fotbollsmatch som Sverige vann med varsin öl i handen (vi alltså, inte dem). Om ni inte märkte det i eftersnacket med spelarna, i synnerhet Zlatan, så tycker de att saker och ting är väldigt.. bra. Bra bra bra bra bra. Svenska landslaget har på 10 minuter förbrukat sönder det ordet. ALLT var bra. Eller kändes bra.
Efter allt bra-prat kikade vi lite på Armageddon innan jag gick hem för att sova. Och somnade gott gjorde jag.
Nu är det torsdag och bara en natt till fredag! Det har känts som fredag hela veckan. Igen. Inte alls roligt när man ska upp morgonen efter >.<
Men nu är det bara idag, imorgon och sedan en softvecka kvar. Jag längtar som en tok efter att vara ledig.
Så se nu till att skina med din närvaro, sol!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0