Jag proklamerar!

Det här måste vara den värsta måndagsmorgonen på hela året. Vaknade 20 minuter innan klockan ringde med en känsla av att något var fel. Efter en halv sekund inser jag med en "fuck no"-tanke att månadens blödarvecka har börjat en dag för tidigt. Fläckarna är ett faktum..
Efter en behövlig dusch slet jag av lakanet, slängde det i badkaret och skrubbade med min älskade galltvål. Madrassen skrubbades med kallvatten och hälldes salt på. Jag hoppas att det sugit åt sig allt när jag kommer hem ikväll..
På jobbet har allt varit jättejobbigt hela morgonen. Saker har gått fel, jag har en huvudvärk som går i vågor och mensvärken har bara vuxit med stegrande intensitet. Nu vid lunch fick jag be om en värktablett eftersom ryggen känns lika mycket som magen.

Samtidigt som allt det här är jag ändå på halvbra humör. Förmodligen eftersom jag fortfarande lever i lördagens härliga minnen.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0