Samverkan, blues och en härlig lördag

Måndag igen. Jag är tät som attan mellan näsan och svalget.. Det började som halsont förra veckan, sen lades nysningar och hosta på. Under samverkan med jobbet i Varberg satt jag och led och kände mig febrig, inte ens spaandet i 3 timmar hjälpte, och då satt jag både i flera bastuar och en nästan 40-gradig pool.
Nåja, vi uppträdde med vår sista låt, Oskar, jag och Tommy. Jag skadade halsen lite mer genom att sjunga men annars var det riktigt kul. Middagen på hotellet var också nåt att nämna; lammytterfilé med nån fetaoströra och potatisgrej till. Hur gott som helst. Jag bestämde mig för att ta ett glas av det röda vin som rekommenderades, men jag fattar inte riktigt hur det skulle förhöja smaken på maten. Tyckte snarare att det förstörde.. Antar att jag inte förstått det där än.. På fredag eftermiddag åkte vi hem och då var jag så trött att jag somnade flera gånger. Väl hemma hämtade jag mitt täcke och la mig i soffan tills jag somnade vid 22-tiden.
Vaknade halv åtta i lördags och var fortfarande förkyld men piggare och rastlös så jag dammsög hemma, inte en dag för sent.. Sen föreslog jag fika för Kim men det kontrades med promenad så jag mötte upp honom och vi gick (eller snarare halkade omkring) uppe vid sandersdalar i nån timme. Sen blev det te-stund hos mig, vilket blev till musikspelande, matlagning och lite småfjanterier tills klockan var runt halv tre på natten.
Igår gjorde jag.. i princip ingenting. Söndagsångesten höll sig på ett okej avstånd, vilket var mäkta skönt!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0