Sjukligheter

Ja, jag är sjuk,
Smärtsamt döende hade varit en passande beskrivning i torsdags när min hals kändes som ett öppet sår och allt jag hällde i den var som salt eller syra.
Sedan dess har den blivit bättre, jag kan dricka utan problem, men en förkylning har satt sina klor i min kropp istället. Hostig, med huvudvärk, snuvig och frysande ligger jag i min soffa och känner mig ensam. Duntäcket är en välsignelse och munktröjan min sköld.
Idag ska jag våga mig ut i stora världen under Åsas handledning en liten stund. Wish me luck..
 
Annars händer det inte så mycket här. Saker och ting jag hoppas på verkar som vanligt inte inträffa, jag vet inte hur jag ska göra för att påverka det mer när jag inte får någon respons..
Jul firades med familjen på Hönö och Fotö. Det var mysigt att umgås med familjen, även om det blir lite isolerat när jag inte känner någon annan. Men allt som allt var det fint.
Nyår spenderades hos Misja med Simon och Kim som middagssällskap. Sedan kom Sandra, hennes bror, Robin, Johanna och Mattias. Det blev en liten och mysig tillställning med inte så mycket fylla utan mer lagom berusning.
 
Jag var på bio, Berättelsen om Pi, på nyårsdagen. Det var en mysig äventyrsfilm som var lite långsam emellanåt.
 
I torsdags var det tänkt att jag skulle se the Hobbit, men på onsdagskvällen började halsen bråka och på morgonen kunde jag knappt prata.
 
Så.. Idag är det alltså lördag och jag mår sådär.. På måndag börjar jobbet igen.
Är jag frisk, så är det kanske lika bra.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0