Workload

Just nu har jag väldigt lite att göra på jobbet. Denna och förra veckan har vi nog lägst bemanning på hela sommaren och jag har fått jaga diktat då och då. Både skönt och jobbigt, då jag absolut inte vill sitta här och göra ingenting när det är 24 grader och strålande solsken ute. No sir! Men man får väl ta vara på lugnet, för stormen kommer nästa vecka när en av läkarna kommer tillbaka. Han är den som har mest att göra, skapar mest jobb och är dessutom den jobbigaste, mumligaste och mest speedade dikteraren jag jobbat med. Ser vi fram emot det här? Not so mucho, no no.
Torsdag är det idag, klockan är nionollnio. Imorgon är det fredag och sen helg. Planerna är många den här helgen, eller rättare sagt alternativen. Antingen kan jag stanna hemma, sola och använda min nyfixade cykel för att ta mig till ett utevatten jag kan doppa mig i för första gången i år. Eller så kan jag åka med Robin och Virro ner till Skåne och hälsa på Arne. Eller så kan jag åka med Philip till Trollhättan och gå på konsert på lördag.
Decisions, decisions.
Oh! Nu är det snart frukostrast.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0