Vinterjackan hade varit en bra idé idag

Ty fusan vad det är kallt! Kylan flyger omkring och blir starkare med blåsten, vilket gör att man som en trött själ längtar efter en kopp te och inomhusvärme..

Nåja. Det är inte därför jag är här.
Jag är här för att förmedla, delge, berätta om min vecka som gått.

Det blev ingen fest i tisdags, men likväl en tur till krogen och ett par, tre glas alkoholiserad dryck tillsammans med bandet och de runt omkring.
Flexen på onsdagsmorgonen kunde jag glömma då det var manfall på jobbet. Men men, tåget avgick i tid och jag hann till och med in på biblioteket innan!
Jag var framme på hotellet vid halv elva, vilket jag lyckades hitta på första försöket. Yay me.
Kl 07 gick jag upp och duschade, gjorde mig iordning och åt en hejdundrande hotellfrukost. Inte den bästa hittills, men klart godkänd.
Kl 09 började kursen i Kund- och klagomålshantering och den visade sig vara riktigt bra! Dagen gick fort och när kursen var slut vid halv fem tog jag en promenad på gamla stans mysiga smågator.
Tåget avgick i tid, men blev så pass försenat att vi fick åka buss från Herrljunga, och den körde via Vänersborg och Trollhättan innan Uddevalla. Jag hann precis med sista bussen från stan till Skogslyckan. Hujedamig.. Morgonen efter vaknade jag 07.15 med huvudvärken av att någon i huset borrade. De slutade inte förrän vid lunch. Jag var så lycklig över detta på min lediga dag..!
Jag provade att baka lakritschokladmuffins, vilka blev ganska bra.

I lördags var det fest hos Kim på kvällen. Jisses. Det var det värsta i alkoholväg på väldigt länge. Jag har minnesluckor och kommer inte riktigt ihåg hur jag kom hem, förutom att jag ringde taxi. Men! Det var en rolig kväll, jag minns nog det mesta ändå!

Igår låg jag, föga förvånande, i soffan hela långa dagen.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0