Offroad?

Nu har jag sökt två jobb i Värnamo. Tänka sig. Jag tänkte inte så mycket tror jag, inte rent praktiskt i alla fall, med hem och hus och hela den biten. Men ja, den som lever får se! Fast tjänst vore ju spännande.Sen att ett av dem är lite av (läs: ganska mycket) en dröm att få, ja det gör att det pirrar lite mer inombords.Värnamo är ju inte så långt från Erik och han har t o m sagt att jag kan bo hos honom tills vidare om det skulle behövas. Är inte det rart, så säg?
 Annars då? Jo, det är upp och ner som vanligt. I fredags hade jag en härlig kväll med Åsa på Cheers. Två öl, tacobuffé och massor med prat. (Säg det inte till nån men jag tror faktiskt att jag föredrar öl framför rödvin. Go figure!)Lördagen började med världens hormonsnurr, eller vad man nu ska kalla det.. Jag satt och storlipade till Den lilla sjöjungfrun.. På riktigt. Mina känslor var aaaall over the place och ingenting var bra, typ. Sen tvingade jag mig själv att skriva till Robin och det slutade med att jag åkte med dem till hans nya hus och rev kakel och målade och hade mig. Inget är så bra distraktion som lite fysiskt arbete. Kvällen sen blev bra den med. Somnade gott och hade världens slappdag på söndagen (förutom en omgång tvätt). Ambitionen var städning och träning, men det föll pladask för film och snask.Igår kväll hade jag lite huvudvärk men lyckades ändå somna rätt gott. Idag vaknade jag med samma huvudvärk som har suttit i hela dagen, även nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska få bort den. Inte roligt när jag först ska arbeta och lyssna på möjliga och omöjliga läkare och sedan på handledarutbildning på körskolan (äntligen!) med Kicki.Vi får hålla tummarna och korsa fingrarna och hela faderullan för att det inte blir för jobbigt. Ja, så får det bli.
Herrå!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0