Serenity?

Godsmack gjorde en riktigt bra insats där. Serenity..
 
Anywho...
Idag har jag sökt ett nytt jobb. Inte inom vården. Jag hoppas rätt mycket på det här. Lära sig nåt nytt men ändå ha sekreterarrollen. Lönen har jag inte ens tänkt på att kolla upp. Hm. Jaja, det tar vi sen.
 
Insåg återigen att jag är rastlös. I livet? I mig själv? Jag vet inte.
Jag önskar så att något ska ske som ändrar på det här, att jag ska bli lite nöjdare och trivas lite bättre igen. I och med semesterslutet kände jag att jag i alla fall måste försöka få något att hända. Om jag mår så dåligt av att börja jobba igen så är det något som är fel. Och efter att ha pratat med min kollega igår, som känner samma sak, så fick jag det bekräftat att det inte bara är jag. Det är det där stället. Stället där utveckling eller uppskattning av nytänkande inte finns med i vokabuläret.
 
Jag kände att fuck it, jag kan faktiskt flytta för att få rätt jobb. Det är så många av mina vänner som går vidare på olika sätt i livet, antingen med nya jobb, flytter eller familjer, så varför ska jag sitta här och känna mig övergiven när jag kan göra samma sak? There is no point!
 
Nackdelen just nu är nog att jag så gärna vill, att jag möjligtvis har en tendens att forcera fram saker som inte borde forceras.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0