BOOM!

Ååh, det här jobbet. Jag blir helt matt. Och vansinnig. Och urless.
Här kommer man med idéer om förbättring för stora delar av arbetsstyrkan och får redan i förväg mothugg och pessimism tillbaka.
Låt mig förklara..
Vi är 3 av 4 arbetsgrupper som 4 månader om året har ansvar för köket. I två av grupperna är det 3 pers vardera och i den tredje är de ca 8 st. Läkargruppen glider som vanligt bara förbi och slipper hjälpa till eftersom de "ändå inte gör det".
Delar av de anställda är med och betalar för att få knäckebröd, pålägg, mjölk m.m. varje morgon, samt mjukt bröd på fredagar. I dagens läge är det de som har köksmånaden som är ansvariga för att plocka fram och ta bort frukosten, vilket är skevt eftersom i min grupp är det ingen som är med och äter frukost och det känns som om vi bara servar de andra.
 
Så för att ändra på det här har jag nu satt ihop ett förslag om nya grupper, indelade och klara, där de som är med i frukostfikat själva har ansvaret för att ta fram och bort maten på morgonen, men alla är ansvariga för att sätta på kaffe, sköta diskmaskinen, tömma sopor osv. Jag har delat in grupperna så att alla har några som är med och några som inte är med på frukostfikat. Jag har även delat in läkarna i grupperna, för att de ska slippa för att de är läkare är bara löjligt.
Idag mailade jag ut förslaget till alla anställda för att vi ska kunna diskutera det på morgonmötet imorgon då vi inte har något APT på 3 veckor. Det första som händer är att min närmaste chef kommer in och säger att "det är jag och en annan sköterska som sköter handlingen av frukost så det kan du ta bort. Det hade du inte behövt skriva om du hade frågat mig." Jag bubblar till av ilska inombords men säger lugnt och sansat att jag inte visste detta och vi kan ju diskutera detta på mötet imorgon. Faktumet är att om jag hade gått till henne med detta först så hade jag blivit avsågad vid fotknölarna och nedpratad från att ens ta upp det på något möte alls. Det var därför jag mailade alla på en gång, så att just det inte skulle hända. Dessutom så hade jag köksmånad i december och det fanns aldrig mjukt bröd på fredagarna, det fick vi handla själva.
 
Detta var precis innan lunch och under lunchen uppmanade jag några stycken att gå in och kolla sin mail. Jag har fått stöd från 2 stycken, min kollega och en ssk, ingen av dem kan vara med på mötet imorgon.. Sedan har jag fått pessimism om att "det där kommer bli svårt" och "det är svårare och svårare att ändra på sig ju äldre man blir".
 
BOOM!
Hejdå gott humör.
Hej choklad.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0