Jamen jomen. Nej?

Nu känns det sådär dåligt igen.
Som att jag inte vet varför jag sitter här egentligen.
Jag vill ju inte ens vara här.
 
Jag har upptäckt ett mönster i min trivsel på jobbet.
När jag inte trivs så mår jag sämre, blir lättare sjuk och är hemma från arbetet mer. Det är väl iofs inte så ovanligt, men det är en insikt för mig.
 
Nu är jag inte sjuk. Det är ju bra. Men jag vill faktiskt inte vara här.
Jag vill göra något som ger mig någon slags tillfredsställelse, en känsla av att ha gjort något viktig, avklarat något, gjort skillnad, hjälpt någon och så vidare. Jag vill dessutom ha ett rörligt jobb. Många olika arbetsuppgifter och/eller uppgifter där man inte bara sitter på en stol i 8,5 timme per dag. Mikropauser hjälper inte så länge.
 
Känner mig ganska lost i vad jag ska göra istället.
Vad är det meningen att jag ska jobba med? Vad kommer jag trivas att jobba med i 35+ år till? Vad kommer göra det okej att gå upp i ottan och vad kommer göra att jag känner den här tillfredsställelsen?
 
Och framför allt just nu; hur ska jag lista ut det här?

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0