Jahopp.

Jag är värlskass på att uppdatera min blogg, I know.
Och mest är det negativa saker som skrivs här. Men det är ju för att detta är lite som min outlet. Att skriva av mig sånt som är jobbigt är ofta ganska skönt.
 
Så vad har hänt?
 
- Jag har tagit körkort! Yay mig! Klarade allt på första försöket och räknade ut att jag lagt nästan 30 000 kr på hela kalaset. Men! Nu har jag det så fint och rosa i min plånbok.
- Jag har haft 4 veckors semester! I rad! Och under dessa veckor hyrde jag en liten bil som jag åkte runt i, jättehärligt. Jag lyckades naturligtvis pricka in sämsta semsterperioden på hela sommaren, vädermässigt, men så kan det gå.
- Jag har slutat på Skogslyckan. Eller ja, mitt vikariat tog slut. Och jag överlevde.
- Jag har börjat på Dalaberg där jag jobbar för vårdcentralen 50% och skriver för andra vårdcentraler på distans på 50%. Trivs sådär ärligt talat. Men det har bara gått ett par veckor än så vi får se.
- Jag har opererat mig. Tänka sig. Med narkos och hela baletten. Mina bihålor i näsan har varit väldigt svullna vilket orsakat diverse symtom under ett par år, så dessa har nu vidgats och man har tagit bort en del för att öppna upp. Det är en vecka sedan och jag är tillbaka på jobbet idag. Tungt, vill jag lova. Jag vill helst hem och lägga mig i soffan och gråta lite, så trött är jag. Men jag har pratat med sjukhuset och vi kom fram till att jag haft en infektion efter operationen som gör att jag är så här trött och har huvudvärk, operationen i sig var lyckad, även om jag inte är läkt än, det tar några veckor.
- Jag har insett att jag inte vill jobba som läkarsekreterare längre, i alla fall inte på det här viset. Jag tycker inte om att sitta och skriva en hel dag och jag får dessutom fortfarande ont i handlederna. En stor grej, för mig. Nu gäller det bara att hitta ett nytt jobb. Jag vill jobba inom samma typ av arbete, det är bara det här skrivandet som tär för mycket. Jag vill utvecklas! Personaladministation, ekonomi, lön eller liknande tror jag på. Det mesta krävs dock utbildning. Jag vet inte hur jag ska klara det och jobba heltid.
 
Jag och Per håller ihop än, förresten. Snart 10 månader. Ja, tiden den går.. Han fyller snart 30 också och jag har planerat en finfin present med en liten resa och övernattning + något extra som jag tror han kommer bli så glad för! Om inte annat så ska det bli kul att komma iväg och göra något nytt, bara vi två. ♥

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0